דילוג לתוכן הראשי

בדיקת ראיה לילדים והתאמת עדשות מיוחדות

אם הילד שלכם משפשף את העיניים או לא מכין שיעורי בית, אולי זה בגלל שיש לו בעיית ראייה. יכול להיות שאתם שאננים לגבי הבריאות שלו, אולי בגלל שאתם חושבים שהוא בסדר גמור ואולי אתם פשוט לא יודעים כיד לעזור לו, אך המאמר הזה יסביר לכם את כל הפרטים החשובים לגבי בדיקת ראיה לילד.
מתי יש צורך לבדוק את הראייה של הילד?
הראייה היא החוש החשוב ביותר בלעדיה אי אפשר להסתדר בשגרת חיים תקינה. הבעיה היא שלעתים בעיות ראייה מופיעות מגיל צעיר מאוד עוד לפני שהילד יכול בכלל להבין מה קורה לו, וגם אם כן אז יהיה לו קשה מאוד לספר לכם על כך. לכן אתם כהורים חייבים להיות קשובים לבעיות שלו ולהבין כיצד יש צורך לפתור אותן כאשר צריך לזכור כי בדיקת ראייה יכולה לפתור את הבעיה. כיצד נדע שצריך לקחת אותו לביצוע בדיקת ראייה? אם הוא לא מביט לכם בעיניים כשאתם מדברים איתו, אם הוא נוגע בהם כל הזמן, אם הוא לא מצליח לקרוא טוב מהלוח או שיש לו פער לא מוסבר בלימודים, הוא צריך בדיקה.

איפה אפשר לבצע בדיקת ראייה לילדים?
יכולות להיות עוד סיבות רבות שצריכות להאיר את תשומת לבכם לביצוע בדיקת ראייה לילד שלכם אך הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות הוא פשוט להגיע איתו לבדיקה פעם בשנה. אמנם יש הורים שבטוחים שהילד שלהם לא סובל משום בעיה ודאי שלא בראייה אך אחרי בדיקת ראייה יכול להיות שתופתעו. בדיקת הראייה יכולה להתבצע בחנויות משקפיים או במרפאות ראייה כאשר לרוב הבדיקות, מעצן אי היותן דחופות, יתבצעו במסגרת הרפואה הציבורית. חשוב לזכור כי בדיקת ראייה לילדים יכולה להיות שונה מבדיקות ראייה למבוגרים בסוג הבדיקה, סוג הבעיות שבודקים, אך בעיקר בגישה של הבודק.
אלו בעיות ראייה יכולות להיות לילדים?
לילדים יכולות להיות בעיות ראייה רבות שלעתים ישפיעו על בעיות אחרות כמו למשל כאבי ראש וסחרחורות שיכולים רק להחמיר את המצב. כמו כן יכול להיות שהבעיה בראייה נובעת מבעיה כלשהי בעין וזה מצב הרבה יותר מסוכן שצריך לגלות בשלב כמה שיותר מוקדם. בעיות הראייה יכולות להיות מגוונות מאוד כולל קוצר ראייה למרחקים קצרים אך הבעיה הנפוצה ביותר היא בראייה למרחק. כך הילד לא יכול להתבונן בלוח ולקרוא היטב וזה יכול ליצור אצלו פער לימודי משמעותי במיוחד. כמו כן בעיית הראייה יכולה להיות גם במיקוד הראייה, כך הילד לא יצליח למקד את עיניו ולמעשה להתרכז.
האם לעתים יהיה צורך בעדשות מיוחדות?
כל בעיית ראייה יש צורך לפתור באופן אינדיבידואלי בהתאמה אישית למטופל. גם כאשר מדובר בילד קטן יש צורך לבדוק את הראייה שלו לפרטי פרטים ולהבין מה מצב עין שלו. יכול להיות שהעדשות שיותאמו לו יצטרכו להיות עדשות מיוחדות עם צילינדר גבוה יחסית, יכול להיות שכדי שיהיה לו קל יותר עם הדימוי העצמי שלו שיכול להיפגע בגלל המשקפיים יתאימו לו עדשות עם אינדקס גבוה יותר כלומר עדשות דקות ומעוצבות יותר, ויכול להיות שכדי להקל על שגרת חייו יותאמו לו עדשות מולטיפוקל. 
כמה עולות עדשות מיוחדות והאם יש מימון?

ככל שהעדשות יהיו שגרתיות פחות כך למעשה הם יהיו יקרות יותר. מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם המחיר הגבוה? דבר ראשון מדובר בבריאות הילד ולכן אי אפשר לחסוך עליה בכל מקרה. דבר שני, יש אפשרות לקבל סבסוד או אפילו מימון מלא מקופת החולים אך זה כמובן תלוי בסוג העדשות שהוא צריך, האם ההטבה הזו כבר נוצלה מתישהו בעבר, סוג החברות של ההורים או הילד בקופת החולים וכן הלאה. 
הפוסט פורסם ראשון במדיום בבלוג של הלקוח ורובל אופטיקה בתאריך 15.8.19

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מותגי משקפיים ים של מחמאות

מי שרוצה לקבל מחמאות על המראה שלו יכול להשקיע בעיצוב השיער, יכול להשקיע באיפור אם מדובר על בנות ויכול גם להשקיע בבגדים שלו. עם זאת, המראה לא יהיה שלם בלי משקפיים יפים .זה הזמן להבין מדוע מותגי משקפיים יספקו לכם ים של מחמאות וכיצד הן יהיו קנייה משתלמת במיוחד. זוג משקפיים: לא רק לראייה זוג משקפיים אולי נשמע לכם כמו פריט שרק אנשים עם בעיות ראייה צריכים לשים אך האמת היא שמדובר במוצר עיצובי לכל דבר. גם אנשים שאין להם בכלל בעיות ראייה יכולים להרכיב משקפיים וליהנות מלוק הרבה יותר מעניין. נכון שלשים משקפיים עם עדשה במספר אפס נשמע לכם קצת מוזר אך יש אנשים שעושים את זה. חוץ מזה, אם יש לכם מספר במשקפיים כל מה שנשאר לכם זה לבחור את המשקפיים היפות שיחמיאו לכם ותמיד רצוי לבחור מותגי משקפיים ורובל . יחד עם זאת צריך לזכור שבישראל עונת הקיץ היא הדומיננטית ביותר ולכן כדאי לבחור גם משקפי שמש איכותיים ומעוצבים. משקפי שמש חדשים לקיץ משקפי שמש הם אולי המשקפיים הכי מדליקים שיש. אין ספק כי בקיץ אתם בוודאי תסתובבו פעמים רבות עם משקפי השמש וכאן נכנסים לתמונה מותגי המשקפיים. כל שתקנו משקפי שמש מעו

מסגרות משקפיים מעוצבות

מסגרות משקפיים יכולות להיות מרהיבות מאוד ולהחמיא ללוק שלכם. יכול להיות שאתם בטוחים שלא תמצאו מסגרת משקפיים שתתאים לכם אך אם תחפשו טוב תוכלו למצוא כמה מסגרות שמחמיאות לכם די בקלות, שמתאימות לכל מיני סיטואציות בחיים. זה הזמן ללמוד כמה פרטים חשובים על הנושא. למה חשוב לבחור במסגרות משקפיים מעוצבות? יש מגוון רחב של מסגרות משקפיים מעוצבות ובסופו של דבר יש מסגרות איכותיות שיכולות להתאים לכל אחד. מסגרות משקפיים מעוצבות יכולות להחמיא לכם מאוד ואפילו לשנות את המראה שלכם לחלוטין. יש כיום אנשים שלא צריכים משקפיים במספר גבוה ולמעשה יכולים לראות בלי משקפיים כלל אלא אם מדובר על מרחקים גדולים מאוד ועדין הם מסתובבים עם משקפיים כי מדובר במוצר מעניין ומעוצב. אם אתם בכל מקרה צריכים ללכת עם משקפיים אתם צריכים לבחור זוג שיחמיא לכם וגם יהיה נוח, וחשוב לבדוק את התאמה הזו בכל פרמטר כמו למשל הצבע שלהם, הסגנון וכמובן גם המבנה. עד כמה מסגרות משקפיים מעוצבות מייקרות? יש מסגרות משקפיים שיכולות להיות מעוצבות במיוחד אך חשוב לזכור כי המחיר שלהן לא יהיה תמיד נוח כל כך בכיס. יכול להיות אפילו שהמחיר שלהן

מותגי משקפי שמש יוקרתיים כל המותגים הכי נחשבים

יש מותגים שיכולים לעלות הבה יותר ממה שהם באמת שווים רק בגלל השם שלהם. השם הוא הדבר החשוב ביותר כיום ואפשר לראות כיצד חנויות בגדים מהמותגים הכי נחשבים בעולם עושות מיליוני שקלים בשנה רק ישראל, וכך זה גם עם משקפי שמש. זה הזמן להבין מהם מותגי משקפי שמש יוקרתיים, מי מחליט מה יוקרתי ומה לא וכמובן גם איפה אפשר לקנות אותם וכמה הם באמת עולים. מה ההגדרה למותגי משקפי שמש יוקרתיים? לפני שנתחיל להסביר על המחיר של משקפי שמש יוקרתיים וכמובן האם הוא מוצדק או לא, דבר שכמובן יהיה בוויכוח בלתי ניתן לפתרון, יש צורך להבין מה זה בכלל אומר משקפי שמש יוקרתיים או מותג יוקרתי. מותג הוא מותג, הוא דבר שלא תמיד אפשר להסביר ולעתים גם לא להבין. מותג הוא התפישה של הלקוח לגבי חברה מסוימת כאשר יש מותגים שפשוט ימשיכו להצליח בגלל השם והמוניטין שנוצר להם. מותג נחשב לסטנדרט איכות מסוימת וגם לסטנדרט עיצוב, ולעתים גם לקווי עיצוב מסוימים. ההגדרה הזו יכולה להיות מבלבלת מאוד אך אחרי שתצפו בקטלוגים תבינו לבד מה יוקרתי ומה לא. אלו מותגים יוקרתיים הכי מוכרים ברחבי העולם? יש מותגי משקפי שמש יוקרתיים רבים שכל אחד יכול לק